Milyen részei vannak egy szemüvegkeretnek?
Sokszor jön be hozzám az üzletbe olyan vevő, akinek kilazult a
szemüvege „nyele” vagy elhagyta „azt a párnás részt az orránál”. Ilyenkor mindig majdnem megmosolygom őket,
szakmai ártalom, hiszen én mondhatjuk, hogy szemüvegekkel kelek és fekszem. Aztán
eszembe jut, hogy nem egy látszerész kollégával állok szemben, hanem egy
szemüveg viselővel, aki nem tudja, hogy mit hogy hívnak egy szemüvegen. Honnan
is tudná, hiszen nem az ő szakmája!
A szemüveg részei
1. szárak
2. híd
3. karika
4. csukló
5. orrtámasz
6. orrtámasz csavarháza
7. damil szál, csak az ún. damilos kereteknél, vannak olyan keretek,
ahol a karika körbeveszi az egész lencsét és olyanok is, ahol egyáltalán nincs
karika, a szárak és a híd a lencsébe fúrással kerül rögzítésre
8. demo lencse, ennek a helyére fog kerülni az Ön lencséje
A középrész a lencséket
rögzítő karikákból, az azokat összekötő hídból és a karikákon lévő
szárcsatlakozókból áll. A szemüvegkeret orron való felfekvése az orrtámaszok,
fémkeret esetében billenő orrtámaszok,
„papucsok” segítségével történik. A szárak biztosítják a szemüvegkeret
fejen való kényelmes elhelyezkedését. A csuklók
feladata a középrészt összekapcsolni a szárakkal, és biztosítani a szárak
nyitását és zárását. Kivitelük szerint lehetnek hagyományos és rugós szárak.
Ezután, biztos nem lesz Önnek „kínai”, ha optikusa a szemüveg
orrtámaszáról vagy csuklójáról beszél.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése